woensdag 15 augustus 2018

Dag 109 Santiago

Al vroeg ben ik weer wakker. Half acht. Dat is al uitslapen voor een pelgrim.  Kan naar het plafond gaan liggen staren. Ik besluit om de Kathedraal te bezoeken. Om het gouden borstbeeld van de Heilige Jacobus te omhelzen. Dat is dé traditionele afsluiting van elke pelgrimstocht. Daarom moet je ook vaak uren wachten voor je aan de beurt bent. Ik kan direct doorlopen. En het doet me wel wat. Het is over. Het is voorbij. Ik ontsteekt een kaars. Dwaal nog wat door de Kathedraal. Het is 15 augustus. Maria Hemelvaart. Mooie dag om af te sluiten. Bel Matthijs om over a.s zondag te overleggen. Dan ben ik voor het eerst weer in de kerk. Wil ook daar mijn tocht graag met een ritueel afsluiten. We nemen afscheid van Elena en Sarah. Die gaan per bus naar Burgos.  Hun camper ophalen. Vanmorgen om vijf uur is Renata al naar het vliegveld vertrokken. Verder brengen we de dag door in Santiago. Wat shoppen en bezichtigen. In de abp d eten we samen met een grote groep  Mede Pelgrims. Morgen naar Muxia en Finisterra. In de avond door naar   a'Coruna.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten