zondag 5 augustus 2018

Dag 99 Van Hospital de Orbigo naar Santa Catalina de Somoza (27 km)

Al lang van huis maakt het tellen soms lastig. Vandaag blijkt dag 99 in plaats van 100. Ach ja, het maakt het feest er niet minder leuk om! Morgen ook een memorabele dag bij het Croche de Ferro. 

Zodra we naar buiten stappen lijkt het net of we een verfrissende douche krijgen. Het is nog pikdonker. Binnen is het behoorlijk warm. En buiten heerlijk koel. En dat voelt als een verfrissende douche. Zodra het licht wordt zie je dat het landschap duidelijk anders wordt. Een verademing. We passeren Astorga. Elena en Sarah zijn daar al. Geen kunst. Ze zijn rond vier uur vertrokken. De Kathedraal is nog gesloten. Dus gezamenlijk trekken we door naar Santa Catalina. Daar vinden we een vier persoonskamer in een prachtige Albergue. Het lijkt hier meer op vakantie dan op pelgrimeren. Prettig is het. Mijn Camino genoten herinneren mij eraan dat het vandaag een jubileumdag is. Ik moet eerst goed nadenken. Dan valt het kwartje; vandaag is mijn 100e dag op de Camino. Dus dat rondje ben ik kwijt. Is overigens in Spanje geen groot probleem: de dames drinken vooral cola of water. Aan een biertje of wijntje ben je  €1,50 kwijt. Dat lukt dus nog wel.
We zitten nu vlak bij het Cruz de Ferro. Nog 15 km. Inclusief 450 meter klimmen. Het IJzeren kruis staat letterlijk op een berg. En op een berg losse stenen. Morgen rond tien uur zullen we er wel zijn. En staan we stil om de van huis meegebrachte stenen voorzichtig  neer te leggen. Om daarna weer verder te kunnen gaan...

Totaal na 99 dagen: 2310 km
Tot Santiago: 261 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten