vrijdag 3 augustus 2018

Dag 97 Van Reliegos naar Leon (25 km)

'Pain and Vino makes the Camino'. Die hoorde ik gisteren bij het eten. Ook wel heel toepasselijk. Er zijn er maar weinig die geen blessures (vooral blaren) hebben. Gelukkig hoor ik bij de weinigen. En we eten binnen: buiten is het bijna 40°. Zoals altijd weer supergezellig. Met twee, voor mij nieuwe, Italiaanse vrouwen. Daar had ik nog geen contact mee. Reka wel. Die woont tenslotte in Italië. Superaardige dames. Het hele stel staat op de foto. Dus nu maar even de namen:  Sarah (Italie, is vele jaren prof basketbalster geweest) Reka (Hongarije/Italie) John (Engeland, kleinzoon van David), David (Engeland, sinds vijf jaar Australië), Julie (Engeland), Adrian of Adriano (Nederland), Elena (Italië). En we hebben altijd dezelfde achternaam: 'Camino'. Er worden gemakkelijk telefoonnummers uitgewisseld. Dan is Camino een handige achternaam. Via Whatsapp worden volop berichten uitgewisseld. Waar ben je? Waar slaap je? Waar eet je? En nog veel meer. En er worden foto's via Whatsapp gedeeld.
Nu we in Leon zijn heb ik zin om een keer lekker smerig te eten. Er is een Mc Donalds binnen redelijke afstand. De dames zoeken het hogerop. Kunnen ze ook lekker Italiaans poekelen. We zijn vroeg in Leon. Met 25° komen we aan. Inmiddels loopt de temperatuur weer op tot tropische waarden. Dus nu eerst maar douchen en even plat. Tegen de avond nog even op stap. Daarna weer vroeg naar bed. Morgen weer door.

Totaal na 97 dagen: 2249 km
Tot Santiago: 323 km

2 opmerkingen:

  1. Ik krijg zo langzamerhand meer het beeld van een snoepreisje. Gezellig Ad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pain and Vino make the Camino. Snap deze zin pas bij 2e lezing. Dacht eerst dat je het bijbelse brood en wijn bedoelde. Maar je houdt het toch vrij aards.

    BeantwoordenVerwijderen