maandag 13 augustus 2018

Dag 107 Van Boente naar Pedrouzo (29 km)

Het is een gekke dag. De laatste dag met een echte etappe. En die valt behoorlijk tegen. Zo zie je maar als je de Camino onderschat. Allereerst is de etappe 29 i.p.v. 26 km. Vervolgens is het nog ruim 500 meter klimmen en bijna 700 meter dalen. En het regent vanmorgen iets.
Om zeven uur, bij het ontbijt, word ik verrast met een 'Goedemorgen'. David staat achter me. Die hebben we voor het laatst gezien in Leon. Samen met Julie, Glenn en John (zijn kleinzoon). Bij vertrek loop ik een paar uur met hen op. Als zij een uur na de eerste stop weer stoppen loop ik door. Dan wordt ik ingehaald door Jerry(41). Geboren in Maleisië. Heeft zijn baan in de USA opgezegd. Werkte bij McAfee die beveiligingssoftware maakt. Hij wil terug naar Maleisië. Buitengewoon interessante man. Na drie uur stoppen we bij een bar. Daar zit ook Eugenie (fiscaal jurist, zoekend wat het échte leven nu inhoud) alleen aan een tafeltje. Pelgrims horen niet alleen te zitten. Ik vraag haar bij ons te komen zitten. Dus ontmoet ze ook Jerry. s' Middags, ik werk aan dit verhaal op een terras, komen ze samen langs geslenterd. Ze hebben samen geluncht. Dat zegt nog niks. Maar ze lachen allebei. Ik geef ze een dikke knuffel. Morgen zien we die weer.
Op het terras zitten ook Glenn en David. Glenn heeft net heel slecht nieuws gehoord. Een zeer goede jeugdvriendin is plotseling overleden. En dan maak je mee dat ook volwassen, grote, sterke mannen kunnen huilen. Voor mij wel een domper op een mooie dag.
Dan loopt Reka langs. Ze vraagt aan David of ze me mee moet nemen. Ach nee, zegt David. Laat hem maar zitten. Morgen kun je hem weer aan zijn vrouw geven. Grote hilariteit dus.
Marja en Mark 'hangen' inmiddels in de lucht. Ik heb zin in morgen...

Totaal na 107 dagen: 2547 km
Tot Santiago: 18 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten