woensdag 1 augustus 2018

Dag 95 Van Calzadilla de la Cueza naar Sahagun (23 km)

Calzadilla ligt in een uithoek van de Mesetas. Het is er s' nachts heel stil. Geen enkel geluid. We hebben een driepersoons kamer. Eindelijk kunnen de dames goed slapen. Op de grote slaapzalen zijn altijd geluiden. Snurken. Woelen. Toiletbezoek. En vanaf vijf uur gerommel van pelgrims die al weer vertrekken. Daar hebben we dus vannacht geen last van. Het was oorverdovend stil. Heerlijk. De dames hebben geslapen als prinsesjes. Na een overigens zeer gezellige avond. Lekker eten. Prettig gezelschap. Wel vroeg naar bed. 21.00 uur. En ik kan je verzekeren dat je dan ook heerlijk slaapt. Je hebt tenslotte een geweldige inspanning geleverd. Voor mij is slapen eigenlijk nooit een probleem. (Immers: God geeft het zijn beminden in de slaap. En ik voel me bemind). En s' morgens is het om half zes weer op. Vandaag is het bij de start heel fris. Verrassend fris. Voor het eerst in misschien wel twee maanden heb ik mijn vest nodig! Pas na een uur of twee op pad kan die uit. De Camino vraagt zijn tol. Reka heeft een extra blaar onder haar voet. Julie heeft genoeg aan de blaren die nu helen. En dat hoor je van heel veel pelgrims. Zeer velen hebben blaren.
Lastig, pijnlijk en zeer irritant. Vandaag geland in een soort hotel. Drie persoons kamer voor maar €39,00. Dat is €2,00 meer per neus dan een Albergue. En met eigen badkamer. Zo' n aanbod kun je onmogelijk negeren. Als je het tenminste weet.
De etappe vandaag is met 23 km. redelijk kort. Waar is de tijd dat ik na 15 km al begon te kreunen. Morgen is weer 30+ km. Dat kan gewoon niet anders. En daarna naar Leon. Vermoedelijk niks te vroeg. Er wordt enorme hitte verwacht. Dan kun je maar beter de Mesetas achter je hebben. Het is er bovendien een stoffige boel aan onze schoenen te zien. Langzaam maar zeker ook bezig met de reis terug naar huis. Daar moet je hoe dan ook veel zaken voor regelen. Maar morgen eerst nog over een van God verlaten vlakte. Met Zijn hulp gaat dat zeker lukken.

Totaal na 95 dagen: 2193 km
Tot Santiago: 379 km

1 opmerking:

  1. Zijn er ook mannelijke pelgrims op dit deel van de route uitgezonderd jijzelf ?

    BeantwoordenVerwijderen