dinsdag 14 augustus 2018

Dag 108 Van Pedrouzo naar Santiago de Compostela (21 km)

Het is vroeg dag. Al om vijf uur zijn we in de kleren. Tegen half zes op pad. Uiteraard is het nog donker. Vandaag is het einde van een lange en zware reis. Ook een hele mooie reis. Ik heb er heel erg van genoten. Maar zie er ook naar uit om straks Marja en Mark te kunnen omhelzen. Eerst moeten de laatste kilometers nog verwerkt worden. De stemming is natuurlijk optimistisch. Nog maar een paar kilometer. En dan hoeven we niet meer. Elke dag op pad. De pelgrimsmenu's. De slaapzalen. De hitte trotseren. Het steeds maar weer opnieuw klimmen en dalen. De vaak slechte paden. Nog maar een paar kilometer. Ondertussen hou ik de wachtenden en het thuisfront op de hoogte. Via Whatsapp en telefoon. En dan zijn we eindelijk rond tien uur in Santiago. Dan nog wel drie kilometer. Als de Kathedraal in zicht is raak ik toch ontroerd. En dan arriveren we op het immense plein voor de Kathedraal. Omhels Marja en Mark. En we omhelzen elkaar. En huilen. We hebben het gedaan! We zijn er. En niemand heeft het cadeau gekregen. Reka liep voordurend met zere voeten. En verder overal pijntjes. Zoals velen. Elena kon zes jaar geleden niet meer lopen. Zwaar overtraint met sporten. Renate heeft voor iedere meter moeten knokken. Ongetraind, zeer krap schema dus lange dagafstanden. Ik heb zeer grote bewondering voor haar. Sara had een dagtaak aan het begeleiden van Elena. En aan het tapen van voeten en benen. (Ze is fysiotherapeut). En ik? Heb ook zwaar afgezien. Maar we zijn er.  Marja en Mark hebben champagne bij zich. Die ontkurken we ter plekke. We heffen het glas. En zijn blij. Heeeel blij....

Totaal na 108 dagen: 2567 km
Afstand tot Santiago: 0,00 km

4 opmerkingen:

  1. Geweldig gedaan Ad , proficiat met deze prestatie. Ik vind het echt jammer dat ik zaterdag moet werken. Erg genoten van je blog. Wie weet ga ik het op de fiets doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve papa, wat moet ik nu zonder je dagelijkse blog. Nog nooit heb ik zo goed geweten wat je dagelijks bezighoudt ☺️. Fijn om je vrijdag/zaterdag weer te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Papa, wat een TOP prestatie! Super gedaan. Zin om je weer te zien zaterdag. Big kiss

    BeantwoordenVerwijderen