donderdag 7 juni 2018

Dag 40 Van Premery naar Guerigny (19 km)

Weer een wat kortere afstand. Dat heeft ermee te maken dat ik pas morgen in Nevers hoef te zijn. En dat geeft me de kans mijn linker bovenbeen te laten herstellen. Had er de laatste weken wat last van. Kwam o.a. omdat ik in mijn linkerbroekzak mijn powerbank had. Die schuurde over mijn been met als gevolg irritatie van de huid. Dus dat is opgelost. Ben ook gestart om vaker rechts van de weg te lopen. Met altijd links komt je linkervoet altijd lager uit. Merk je niks van na een paar km. Maar na een paar honderd ga je dat toch voelen. Bij het begin van deze reis heb ik ook een blaar gehad op mijn rechter kleine teen. Doorgeprikt, blarenpleister erop en het was gedaan. Alleen: ik heb nooit blaren. Oorzaak van deze was een te strak gestrikte schoen in de voorvoet. Dus ook opgelost. Verder geen klachten. Misschien alleen dat vandaag mijn GPS de geest gegeven heeft. Dus moet wat uitproberen om hem hopelijk weer aan de praat te krijgen. Gelukkig heb ik ook het 'ouderwetse' papieren routeboek bij me. Maar hoe kan het ook anders met iemand die in de vorige eeuw zijn brood verdiende met bedrukt papier. ;)
Ja, en morgen hoog bezoek. Arno (mijn zwager) en Rikje (mijn schoonzus) komen op bezoek. En Marja is dan ook bij hen ingestapt. Gezellig! Dus in Nevers op Hotel.
Gisteravond nog samen met John en Piet gegeten. Uiterst gezellig. In een goed restaurant. Vanmorgen zijn deze mannen al om zes uur gestart. Op weg naar Nevers. En dan direct door. Dus de kans dat ik hen nog tegen kom is klein. Ze lopen een paar dagen voor me.
Vanavond slaap ik in de Gite Municipal. Heeft plaats voor 4 personen. Na mij valt Robert binnen (52)  uit Bilthoven. Samen met Jochem (41) die vanaf Vezelay tot vandaag met hem mee gaat. Robert wil vanaf nu in zes, zeven, weken in Santiago zijn. Dat wordt hard doorlopen. Meer dan 30 km per dag! Hopelijk lukt het hem.

Totaal na 40 dagen: 918 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten