zaterdag 30 juni 2018

Dag 63 Van Thiviers naar Sorges (21 km)

Gisteren kwam Thomas (55) nog binnen. Laat gestart. Bovendien een lange route. Om Finisterra te halen binnen zijn planning moet hij gemiddeld 30 km per dag afleggen. Dat is volgens mij zeker bij de huidige warmte geen pretje. En hij wil de Camino del Norte doen. Dat is een zwaardere, en 80 km langere, route dan de Camino Frances. Thomas is gestart in Heidelberg (Duitsland). Al enige tijd heeft hij het plan om op de Camino te gaan. Daarvoor heeft hij al jaren vrije dagen gespaard. En dit jaar is het dus zo ver. Hij heeft een baan als opleider in de metaalvakken. Heel aardige man. Hij zegt zelf dat hij een nachtmens is. Als ik vandaag vertrek ligt hij dan ook nog lekker te pitten.
Inmiddels aangekomen in Sorges. Moet nog tot vier uur wachten voor de Gite opengaat. Liever hier wachten dan in de hitte onderweg zijn. Er worden volgens Michael vandaag nog minstens twee dames verwacht in de Gite. Sorges is maar een kleine plaats. En ondanks dat het zaterdag is, is het stil op straat. Wel twee hotels. Dat zal te maken hebben met de doorgaande weg die langs Sorges loopt. Inmiddels is de Gite open. Ik wordt begroet door de coordinator van de gite. De hospitaler moest een dag eerder weg. Ik blijk toch de enige gast te zijn. Ze wijst me waar alles staat. Drukt me op het hart verder niemand binnen te laten. En vertrekt. Dus nu is het een doe het zelf Gite. Geen probleem. De Gite ligt pal naast het gemeentehuis. En daar wordt nu getrouwd. Het is warm. Dus alle ramen open. Zo kan ik de ceremonie ook goed volgen. Er wordt veel gelachen en geklapt. Zoals het hoort. Het is een gezellig en vrolijk rumoer. Gebeurt er toch nog wat....

Totaal na 63 dagen: 1379 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten