maandag 11 juni 2018

Dag 44 Van Nevers naar Saint-Pierre-le-Moutier (31 km)

Het is grijs weer. Het regent iets. De hele ochtend blijft het nat. Weinig fotogeniek.  En dat blijft het de hele dag. Begin van de middag wel een flauw zonnetje. Dat is om 15:30 uur alweer weg. Nu dreigende donkere wolken. En regen. Het rommelt ook iets in de lucht. Voorlopig lig ik droog in mijn tentje. Na een uurtje klaart het weer op.
Vandaag direct maar een forse etappe. En dat lukt goed. De band om mijn been lijkt te helpen. Het is ook een redelijk mooie etappe. Somber dus door het weer. Halverwege passeer ik Magny Cours. Het auto- en motorsport circuit van Frankrijk. Vroeger in ieder geval heel beroemd van Formule 1 races. Al van ver hoor ik de motoren over de baan scheuren. En dat hoor je heel lang, omdat je rond het circuit loopt. Verder is de etappe juist heel stil. Alleen koeien die grazen en akkers waarop het gewas groeit.
De camping is netjes. Maar heel leeg. Als ik er aan kom staat er één caravan met voortent. Van 'trekkers'. Dus over drukte niks te klagen. De camping Municipal ligt ook redelijk dicht bij het dorp. Er is wel een bijzonderheid. Het is een zelfbedieningscamping. Geen personeel. Je betaalt met een carte blue. Dan kun je het terrein op en af via een slagboom. Laat ik nu geen carte blue hebben. En de slagboom mag van mij ook gesloten blijven. Dit systeem is heel goed doordacht. Pelgrims mogen gewoon gratis kamperen.
Over het verblijf in Nevers is toch nog wat komisch te melden. Hotel de Nevers wordt door een echtpaar geëxploiteerd. Hij spreekt Engels. Op de manier waarop René het doet in de serie Allo Allo.  Dus als hij met je praat, krijg je vanzelf een brede glimlach. Net mijn slaapplaats voor morgen gereserveerd. Maar daarover morgen meer...

Totaal na 44 dagen: 964 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten