maandag 25 juni 2018

Dag 58 Van Saint-Leonard- de-Noblat naar Limoges ( 22 km)

Het is duidelijk merkbaar wat warmer. Wel een prima dag. Door om half acht te vertrekken nog profijt van schaduw van bomen. Langs de weg. En van de kilometers bospaden die weer in de route opgenomen zitten. Zoals bijna elke dag. In feite gaat de tocht van de ene historische stad naar de andere. Bij het verlaten ervan laat Saint Leonard zich van een schitterende kant zien. Werkelijk wonderschoon. Ben je in de buurt, een bezoekje waard. Limoges is natuurlijk anders. Veel groter. Dus bij nadering passeer je eerst bedrijventerreinen. Noodzakelijk maar redelijk saai. Lelijk zelfs. Maar de oude stad zelf lijkt wonderschoon. De route breng me gelijk in de kathedraal Saint -Etienne. Zoals het hoort. Ontvangen door iemand van het plaatselijk pelgrimsgenootschap. En natuurlijk een prachtig stempel gekregen in mijn pelgrimspas. Heb verder alleen nog maar een quickscan kunnen doen. Ook de kathedraal moet ik nog goed bekijken.
Nu geland in een prima suite. In het centrum van Limoges. Na een verfrissende douche en het wassen van kleren in slaap gevallen. Wel lekker. Morgen nog de hele dag om Limoges te ontdekken. Blijf hier als toerist. Laat me verrassen. In de kathedraal kreeg ik gelijk een plattegrond van Limoges. Dus de weg zal ik wel vinden...

Totaal na 58 dagen: 1279 km




                         

1 opmerking:

  1. De pelgrim heeft het maar zwaar. Gelukkig heeft het ook een helend effect. De zaken waar hij als gewone sterveling de pest aan heeft, oude binnensteden en bossen, veranderen plots in zaken die verheugen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen