woensdag 20 juni 2018

Dag 53 Van La Chaumerette naar Crozant (21 km)

De lucht is blauw. De zon schijnt. Hier geen schaapscheerders kou.
En de route is overweldigend mooi. De hele dag gaat deze door het dal van de Creuze. Dat betekent ook veel klimmen en dalen. Kort na vertrek passeer ik een stuwdam. Daarachter een kunstmatig meer. Om te passeren gelijk de eerste klim van de dag. In Moulin Chateaubrun ga ik direct langs de boorden van de Creuze. 
Passeer een verlaten camping. De ligging is mooi. Onbeschrijfelijk. En hoewel er geen kampeerders zijn, is het gras wel heel kort geknipt. Dus goed onderhouden. Onderweg zie ik nu overwegend Limouson koeien in de weiden. Daarna kom ik in Eguzon. De grootste plaats op de route vandaag. Een prachtig plaatsje. Even een cappuccino scoren. Daar ontmoet ik ook Yves. Hij loopt slecht. Last van de voet die hij een paar jaar geleden gebroken heeft. Hij loopt daardoor nu heel langzaam. Kort tevoren is ons een Zwitser gepasseerd. Met weinig tekst. Prima zo. Die zien we nooit meer terug. Net aangekomen in Crozant. Ook weer zo'n schattig klein plaatsje. Daar zit ik nu op terras. Vannacht slaap ik weer in mijn tentje. Op de bijna verlaten maar nette camping. Morgen vroeg op en op pad. De route is een stuk langer dan vandaag. 25 km. En het wordt zeker zo warm (rond de 30°). Dan is het heerlijk om begin van de middag op je bestemming te zijn.

Totaal na 53 dagen: 1157 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten