zaterdag 23 juni 2018

Dag 56 Van Marsac naar Les Billanges (25 km)

Het is heel gezellig op camping La Ballade. Een kleine oase. Met pipowagens en tipitenten. Kamperen met eigen caravan, camper of tent. Samen gegeten. De camping eigenaar Ruud (50?, alleengaand) is ook een goede kok. Hij is hier terecht gekomen na een druk leven in Nederland. Begonnen als licht en geluidstechnicus. Eigen bedrijf daarin opgebouwd. Later op de wintersport een aantal jaren skiles gegeven. En hij was daar ook discjockey. Dat laatste doet hij nog steeds wel. Als het hem uitkomt. Op de camping sleutelt hij aan oude Citroëns. Hij renoveert ze. Tijdens het eten blijk ik naast Dirk Wolthaus te zitten. Inderdaad, jongere broer van. Pieter-Dirk is inmiddels met emeritaat. Na 25 dienstjaren in Groningen. Woont nu in Zutphen. Waar ook één van zijn dochters woont. Dirk woont in Brielle. Is twee weken op de camping. Samen met zijn vrouw. Werken halve dagen als vrijwilliger. Zijn vrouw poetst en boent graag. Dirk doet tuinonderhoud. Daarin heeft hij ook lang les gegeven. Tuinieren is zijn lust en zijn leven. Vandaag vertrekken ze. Naar een volgend adres. Prima manier om het aangename met het nuttige te verenigen. Uiteraard vraag ik hem mijn hartelijke groeten te doen aan Pieter Dirk en Anneke.
Ik ben vandaag weer geland in the milddle of nowhere, 3 km van Billanges. Wel de verkeerde kant uit. Dus morgen wat extra kilometers. In de Gite ben ik de enige gast. Lekker rustig. Kan voetbal kijken op mijn mobiel. Geen straf dus. Was laat weg vanmorgen. Dus pas om kwart over drie op mijn bestemming. De wind waait nog steeds stevig. Is ook wat koel. Prima om verder te gaan. Morgen naar Saint Leonard en overmorgen naar Limoges. Daar blijf ik een dag als toerist.

Totaal na 56 dagen: 1235 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten