zaterdag 16 juni 2018

Dag 50 Van Chateaumeillant naar La Chatre (20 km)

Ook in het avondlicht ziet de camping er mooi uit. Het is voor het eerst in misschien wel twee weken dat het er 's avonds zo vriendelijk uitziet. Het waren steeds donkere luchten. Met veelal onweer en regen. De temperatuur is nu bovendien ook heel aangenaam. 18°. Ook overdag is het prima weer om onderweg te zijn. Rond de 20°. Zo mag het van mij nog wel even blijven. Mijn was is op de heg prima gedroogd. Alleen de sokken duren wat langer.
Onderweg was het zaterdag bijzonder stil. Dat komt natuurlijk ook door de route. En pelgrims zie ik al een paar dagen niet.
Vandaag is het weer een relatief korte route. Dat heeft niks met mijn haperende been te maken. Maar alles met de voorzieningen onderweg. Wil je een grotere afstand per dag lopen, dan zit je al gauw aan de dubbele afstand van nu. Deze etappes heb ik al lang geleden thuis zo gepland. En hoe ik ook puzzelde; dit kwam eruit. Je kunt overigens wel sneller opschieten. Dan moet je consequent de doorgaande D-wegen gaan volgen. Dat is geen feest. Saai, eentonig en gevaarlijk. Veel auto's en vrachtverkeer. Dus toch maar de Voi de Vezelay. De historische weg van Vezelay. Ook dat is betrekkelijk: waar de historische weg lag, zijn nu doorgaande D-wegen. Ja, ja, het is weleens oneerlijk.
De tent kan ik vanmorgen droog inpakken! De eerste keer deze reis. Toch vormen zich al gauw donkere wolken. Het miezert even. Net genoeg voor regenjas en -hoes. Misschien denkt de Schepper alles goed en wel maar gewas, mens en dier hebben vocht nodig. Kan ik het maar het beste vanmorgen doen. Is er toch niemand op straat. Behalve dan dat kleine meisje van drie. Die zit hoog en droog in de enorme trekker. Met een grote mest of water aanhanger.
En eindelijk zie ik veel vlinders. Ze dartelen vrolijk en uitbundig met mij mee.

Totaal na 50 dagen: 1091 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten