vrijdag 15 juni 2018

Dag 48 Van Saint-Amand-Montron naar Ardenais (19 km)

Het is zwaar bewolkt en het regent iets. Reden om wat later te starten (9.15 uur). De donkere wolken blijven de hele dag hangen. Vanmorgen blijft het heel vochtig. Soort van hele fijne stuifregen. Je kunt je regenjas net uitlaten. Dat is altijd plezierig; met jas aan ga je flink zweten. En waar regen is, is modder. Hoe kom je daar doorheen? In ieder geval goed kijken. Heel rustig aan doen. En bidden dat je overeind blíjft. Ter illustratie maar een foto bijgevoegd.
De etappe vandaag is heel landelijk. Na vertrek passeer je alleen maar enkele gehuchten of buurtschappen. In het enige dorpje op de route, Loye-sur-Arnon, is een restaurant. Dat zit tussen 12 en 2 stampvol. Kennelijk zo ver weg van de bewoonde de wereld dat er geen internetverbinding is.
Onderweg passeer ik een groep koeien. Ze staan dicht bij elkaar. Dat zie je vaker als het iets regent. Ze volgen met grote belangstelling mijn passen. Ietwat nieuwsgierig. Maar ja, het is hier zo stil. Verder gebeurt er niks. We zwijgen ook allemaal. Als zij niks zeggen, zeg ik ook niks. Vandaag kom ik tot Ardenais. Van hieruit wordt ik opgehaald. De Refuge ligt enkele kilometers van de route.  Tenminste, als ik alles goed begrepen heb. Ik wacht nu bij de kerk van Ardenais. Daar is een keurig, kort gemaaid, grasveld. Mocht het systeem falen, kan ik hier altijd nog mijn tentje opzetten. Maar het systeem klopt. Na een paar km met de auto beland ik op een soort manege. In een prachtig oud huisje. Hier is het wel goed vol te houden...

Totaal na 48 dagen: 1048 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten