donderdag 21 juni 2018

Dag 54 Van Crozant naar La Souterraine (25 km)

En ja hoor. Op terras in Crozant schuift ook Yves aan. Morgen (donderdag 21 juni) onderbreekt hij zijn pelgrimage. Te veel last van zijn voet. Reist via La Souterraine terug naar Tours. Zijn woonplaats. Hoopt volgend jaar zijn reis weer op te pakken. En Maria is er ook. Maria is de Spaanse mevrouw waarover ik eerder al eens geschreven heb. Ze maakt een ietwat verwarde indruk. Alsof er een steekje los zit. Vermoedelijk is ze heel intelligent. Spreekt vijf talen vloeiend. Reist wel op een aparte manier. Heeft geen bagage bij zich. Alleen een plastic zakje. Geen route informatie. Ze vraagt het gewoon. Of misschien heeft ze die op de telefoon. Loopt op een soort stoffen schoentjes. In ieder geval heb ik haar nu al enkele keren kort ontmoet. Het lijkt wel of ze me moet hebben. Dus ik zal ze nog wel vaker zien. Sterker nog: ze heeft wel een rugzak. En slaapt vanavond ook hier. Heb haar nog niet gezien. Ze zal in La Souterraine zijn.
Vandaag onderweg haal ik Alex en Laila in. Jonge mensen. Afkomstig uit Dyon. Gestart in Vezelay. Voor dit jaar is het eindpunt Saint Jean. Laila loopt op zachte slippers. Heeft een dikke blaar op haar hiel. En de blarenpleister laat los. Heb geprobeerd om die uit mijn voorraad te vervangen en goed te bevestigen, maar dat is helaas mislukt. De tape waarmee ik de pleister vast wil zetten is te zwak. Helaas. Ze kamperen vandaag in La Souterraine. Ik ben in een pelgrimsonderdak bij particulieren. Zit nu mijn tijd te doden op terras. Kan er pas vanaf drie uur terecht. Kan slechter, toch?
En tegen de avond arriveert ook Christa. Een leuke spontane jonge dame. Die spreek ik vanavond nog wel.

Totaal na 54 dagen: 1181 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten