donderdag 1 september 2022

Dag 1 Van Huissen naar Porto



Wachten op de luchthaven. Het hoort erbij. Marja heeft me keurig afgeleverd op vliegveld Weeze.Vanaf hier vlieg ik naar Porto.Mijn rugzak weegt nu 10 kg. Nog zonder eten en drinken. Dus het startgewicht wordt wel 12-13 kg. Moet goed kunnen.
Gisteren afscheid genomen van de familie. Heerlijk samen gegeten met wel 19 personen. Aan lange tafels buiten. Gezellig.Van Jenneke, Robbie, Fleur en Lotte kreeg ik een bijzonder en ontroerend geschenk mee: een beschermengel voor onderweg. Met op de achterkant de tekst: 'Carry me' (Draag me) 
 
Als herinnering aan mijn vorige pelgrimsreis neem ik het Santiago polsbandje mee. We waren een team. Én het schelpje plus portemonnee. Die laatste twee kreeg ik van Réka. Ze kon het niet aanzien dat ik een plastic boterhamzakje als portemonnee gebruikte. Zo reizen mijn Caminovriendinnen ook een beetje met mij mee.
 

En wat ik ook meeneem zijn de vele bemoedigende, hartelijke, lieve groeten en wensen die ik van zeer velen heb ontvangen! Geweldig. Ze inspireren en stimuleren. Hartelijk dank allemaal. 
 
Inmiddels zit ik in een soort restaurant in Porto een biertje te drinken. Vlak bij de kathedraal waar ik nog net.voor sluitingstijd een nieuwe pelgrimspas kon scoren. Met de eerste stempels! Ik hoop dat er nog veel volgen. 
                                                
Morgen de eerste echte etappe.

3 opmerkingen: