woensdag 14 september 2022

Dag 13: Van Padrón naar Santiago de Compostela (30 km)

En dan ben je er. Je komt aan in Santiago . In de stromende regen. Zonder speciaal gezelschap. Logisch want deze Camino is een stuk korter dan de vorige. De vreugde dat je Santiago bereikt hebt, is desondanks groot.

De etappe is mooi. Vanmorgen is het droog. Pas een uur voor aankomst (12.45) gaat het echt regenen. Hard. De hele middag zware buien. Ik ben vroeg gestart dus er zijn nog geen andere Camino vrienden of vriendinnen gearriveerd. Dus gelijk maar mijn Compostele gehaald. Bij het toeristen bureau ook nuttige informatie gekregen over het vervolg van de reis. Naar Finistere.

Het kost me wat moeite mijn hotel te vinden. Zodra ik met mijn natte zooi in de hotelkamer ben, ga ik gelijk wel tien minuten onder een warme douche staan (normaal 3 min). Heerlijk. En nu komt Alisa binnen. Dus wordt vervolgd...

Totale afstand na 13 dagen: 265,7 km








2 opmerkingen:

  1. Hallo Ad vandaag een enorme inhaal slag gemaakt met je verhalen lezen, was er bij ingeschoten de laatste dagen hier in Valentia bij Arno en Rafa, maar ben nu weer bij.
    Morgen gaan wij ook aan de terug tocht beginnen nog 10 dagen te gaan en er staan nog een paar wensen op de Bucket list die we willen zien. Goede reis verder en tot snel in Huissen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd Ad!! Je hebt het gehaald!! Han en Diny

    BeantwoordenVerwijderen