zondag 4 september 2022

Dag 4 Van Pedra Furada naar Portela de Tamel (19.5 km)

Zondag 6.45 uur. Rustig op straat. Lekker. Het eerste deel van de etappe voert naar Barcelos. 8 km. Het wordt langzaam licht. Maar bewolkt. En tot mijn blijde verrassing is er al een ontbijtcafé open.

 


In Barcelos breekt de zon door. Maar in de verte pakken donkere regenwolken zich samen. Maar gedurende mijn hele tocht valt er geen druppel.  De route is in de stad slecht te vinden. Zoals in zeer veel steden. Gelukkig kun je de route vragen  aan alle oudere mensen. Die wijzen je altijd de goede kant op. Buiten de steden is de route soms  overdreven vaak aangegeven. Zoals een gele pijl op alle electriciteispalen. 
 

De hele dag ga ik alleen. Maar zeer regelmatig zie je andere pelgrims.
De etappe vandaag is weer helemaal over kinderkopjes. Steen dus. Ze eindigt met de eerste stevige lange klim naar 'Portela de Tamel'. Herberg 'Casa da Recoleta' Gloednieuw. Wel twee uur buiten wachten voor die opengaat. 
 

Er is wel een restaurantje in de buurt. Maar ik vind het wat vroeg voor lekkere consumpties. Bovendien moet ik minimaal twee kg lichter thuis komen om Marja niet teleur te stellen. Zo zie je maar  er is altijd wat. Maar op deze Camino ga ik langzaam steeds beter wennen... Morgen verder..Ultreia..

Totaal na 4 dagen: 72 km.

1 opmerking:

  1. Ziet er goed uit! Je bent al aardig ingeslingerd! Geniet ervan. Han

    BeantwoordenVerwijderen