maandag 5 september 2022

Dag 5: Van Portela de Tamel naar Ponte de Lima (25 km)

Bij vertrek is het nog pikkedonker (6.30 Portugese tijd 5.30 in Ned.).Ik volg op afstand een drietal Duitse jonge meiden.Tot mijn verrassing lopen ze na ong. 20 min. het perron van het stationnetje op dat we passeren. Ze gaan nu dus een stuk met de trein. Ik vervolg gewoon mijn weg voorlangs het station.

Het is zwaar bewolkt, maar de eerste twee uur droog. Het lijkt wel of de hemel weer moet leren het te laten regenen! Maar het begint dan toch te miezeren en later te regenen. De rest van de etappe lossen miezer en regen elkaar steeds af. 
 
De foto is genomen door Sarah, een Amerikaanse verpleegster. Die haalde ik in en met haar liep ik een uurtje op. Ze heeft ontslag genomen. Om een tijdje te ontsnappen aan de druk van haar werk. Daarmee neemt ze geen enkel risico: ze heeft zo weer een andere baan. Na een stop ga ik weer alleen verder. 
 
 
De route vandaag is prachtig. Ondanks de regen. Onderweg passeer ik een paar fraaie beelden. En ondanks dat het de langste route tot nu toe is gaat het erg vlot. Ik begin al aardig ingewerkt te raken. Zeker nu.ik vannacht weer op een zaal geslapen heb met 6 stapelbedden. Allemaal bezet. 

Ik arriveer al op tijd in Ponte da Lima; rond half één. Dan is er nog geen herberg open. Dus ik besluit mezelf te trakteren op een pension kamer. Dat lukt pas rond half drie; het touristoffice is ook tot twee uur gesloten. Inmiddels is de regen al enkele uren gestopt. De temperatuur is aangenaam. En vannacht lekker slapen. Wat wil je nog meer...

Totaal na 5 dagen: 97,5 km











 
















 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten