zaterdag 10 september 2022

Dag 10: Van Redondela naar Pontevedra (20,6 km)

Het grappigste van vandaag was de ontmoeting met een Zwitser. Hij passeerde me met redelijk hoge snelheid. Dus ik merk iets op in de zin van: Je hebt vast haast en wil snel op je bestemming zijn. Hij glimlacht en zegt: Ja dat wil ik. Ik heb nl een hekel aan wandelen. Ik wil het zo kort mogelijk doen. Daar moet ik wel om grijnzen. En herken wel iets.
Vanmiddag arriveer ik om kwart voor één. Om half acht vertrokken. Na 10 min. stop voor ontbijt. Tegen achten verder. Alleen een foutje gemaakt. De laatste 12 km zijn er geen voorzieningen. En meestal start ik en ga twee uur of iets langer door. Dus vandaag niks onderweg. Heb maar even pauze genomen in een bushokje. De route vandaag was in ieder geval prachtig. Met af en toe zicht op de Rio de Vigo. En onderweg ook een enorme bouwput voor de aanleg van een nieuwe snelweg. De pelgrims worden keurig omgeleid. Nauwelijks langer.
In de herberg ontmoet ik direct twee Portugese jongedames. Houden een dag rust. Nog maar enkele dagen onderweg. De eerste twee etappes tegen de 40 km. Met regen. Nu allebei knieproblemen. Foutje. Terwijl ik dit schrijf komt Bea binnen. Korte tijd later Alisa. Er zijn hier tientallen herbergen. Wel een groot toeval. Zij hebben al lang geleden gereserveerd. Ik pas gisteren. Tamelijk willekeurig gekozen. Dat is ook de Camino. Je komt elkaar altijd weer tegen.
Vanmiddag maar eens even Pontevedra verkennen. En wat inkopen doen: water, cola en wat nootjes. Een hele opgave... ;-) 
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten