zaterdag 3 september 2022

Dag 3 Van Varão naar Pedra Furada

De slaapzaal (6 pers.) lijkt wel het Concertgebouw. Eén gozer ligt wel zo ontiegelijk hard te snurken dat het concertgebouw orkest er jaloers op zou worden. Nu begrijp ik ook wel dat zijn vrouw het prima vindt dat hij een tijdje op pad gaat.

 

  

Vanmorgen ontbijt in de herberg. Maar goed ook. De eerste uren is 's morgens niets te krijgen. Ook al omdat het zo ontiegelijk vroeg is. Iets na zessen Portugese tijd (iets na vijf onze tijd). 
Het is nog pikdonker. Dus Franziska gaat met mij mee. Dat voelt ook voor mij prettig. Na een half uur gaan we een heel eind de verkeerde kant op. Later blijkt dat we de aanwijzing nooit hebben kunnen zien vanuit de richting waaruit wij kwamen.
 
 

De route vandaag is honderd keer mooier dan die van gisteren. Over paden (meestal steen) door velden en bossen. Regelmatig passeer je gehuchten en dorpen. De route is zoals je die op een Camino verwacht. Wel kilometers langer dan in het routeboekje is vermeld. Volgens runkeeper. En die geloof ik graag. 
 
 
 
Rond half twee arriveren we in Pedra Furada. Daar lunchen we. Franziska gaat door naar Barcelos . Ik blijf in Pedra Furada. In een schitterende kleine herberg. Met zelfs een zwembadje.
Voorlopig hou ik het hier wel uit. Ultreia...
 

 
Totaal na 3 dagen: 53 km.

1 opmerking:

  1. Een stevige tocht dus papa. En meteen alweer gezelschap van een vrouw. Het is toch wat.

    BeantwoordenVerwijderen