maandag 19 september 2022

Dag 18: Van Corcubion naar Finisterra ( 18 km)

De hele etappe ruik je de zee al. Gaandeweg zie je die ook steeds meer. Finisterra, het einde van de wereld. Aan de ' Costa da Morte' de kust van de dood. Daar eindigt mijn pelgrimsreis. En omdat ik nu ook van Santiago naar Finisterra te voet gegaan ben , neem ik mijn rugzak mee naar het eindpunt. Bij de twee eerdere keren dat ik hier was had ik die niet bij me. Toen kwam ik per bus en met de auto. Nu heb ik ook mijn credential verdiend voor de Camino van Santiago naar Finisterre. En natuurlijk ben ik blij. Ik heb het gedaan. Ik ben klaar. Het geeft een super goed gevoel. En ik heb ook nog het geluk dat het mooi weer is. Om kwart voor elf kom ik aan. Ongeveer op het moment dat onze kerkgangers de zegen ontvangen! Mooi toch?

Een jonge dame, ook pelgrim, vraag ik een paar foto's te maken. Dan kom je ook in gesprek. Ze heeft de Camino Frances gedaan. Is daar heel enthousiast over. Heeft zichzelf beter leren kennen en leuk gezelschap ontmoet.
Al snel ga ik terug om wat te lunchen. En mezelf te trakteren op een groot glas bier. Daarna een prima hotel opgezocht. In de middag slenter ik nog even naar de haven. Daar tref ik Thomas. Woont in Stuttgart. 40 Jr. Ik heb hem eerder ontmoet. Vanaf maart heeft hij een sabattical. Toen en nu heeft hij de Camino Portugues gedaan. Nu met de bus naar Finisterra. Het bevalt hem hier zo goed dat hij er al vier dagen is. Morgen vertrekt hij. Hij werkt bij Mercedes en lost problemen op die zich bij de fabricage van auto's voordoen. Hij is sympathiek. Heel druk. Vrijgevig. Dit voorjaar met zijn vriendin gebroken. Ze vertrouwde hem nooit en wilde dus alles wat hij ondernam controleren. En dat werd steeds erger. Dat werkt natuurlijk niet. Nu ga ik eerst even wat eten. Morgen verder... Totaal gewandelde afstand: 364,2 km
























1 opmerking:

  1. Gefeliciteerd en tot snel in Huissen wij gaan ook langzaam op de terugweg morgen nog met de fiets Tours bekijken dan overmorgen richting Orleans.

    BeantwoordenVerwijderen