donderdag 8 september 2022

Dag 8: Van Tui naar O Porriño (16.3 km)

Met een brede grijns kijkt ze me aan. Alisa (30). Ik heb haar enkele uren daarvoor kort ontmoet in de herberg. Zij was als eerste aangekomen. Ik daarna. Ze is een Duitse jonge vrouw. Woont en werkt in Berlijn. Is projectmanager van audiovisuele projecten. Ze heeft de kustvariant van de Camino Portugues gedaan. Die komt in Valença samen met de historische route.

Ik zit in een klein maar mooi café. Direct naast de herberg. Alleen. Biertje drinken en route voor morgen bekijken. Maar nu schuift Alisa bij me aan. Dus samen wat drinken en kletsen. Ze moet nog iets rommelen in de herberg. We spreken af later samen iets te gaan eten. Dus ik zit weer rustig alleen. Kan ik toch nog mijn route bekijken. Maar wat gebeurt. In het voorbij gaan stopt een aardige vrouw. Anna (32). Ook Duitse. Ze komt bij me zitten. Heeft de kustroute gedaan maar ze wil eigenlijk stoppen. Vooral het slapen met meerdere mensen in één kamer vindt ze maar niks. Ik denk dat ze onderweg ook geen leuke contacten had. Nog even later schuift ook Bea aan. Ze is ook een Duitse vrouw, woont nu in Würzburg, maar heeft 28 jaar in Mexico geleefd. Is daar verliefd geworden, getrouwd en heeft twee zonen. Die laatsten wonen nu ook ook Würzburg. Twee jaar geleden wilde ze met haar man in Spanje gaan wonen. Maar Covid kwam ertussen. Toen is ze noodgedwongen bij haar moeder gaan wonen. In Würzburg dus. Korte tijd later schuift Alisa weer aan. We besluiten om ter plaatse het Pelgrims menu te bestellen. En het werd nog heel gezellig... Er zijn veel pelgrims onderweg vanmorgen. Misschien tref ik er nu veel omdat het half negen is. Ik loop even op met twee Brabantse zussen. Voor hen is het de eerste etappe. En ze doen het luxe. Alle slaapplekken al geboekt. Én bagagevervoer.
Na een paar kilometer zie je niemand meer. En loop ik weer alleen. Én het is droog. De hele route. Lekker.
Al vroeg (half één) bereik ik mijn slaapplek. Auberge ' Casucho de Peregrina' in O Porriño. Mooi. Nieuw. Met bedlinnen en handdoek. Luxe. Totaal na 8 dagen: 153,6 km


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten