donderdag 7 juni 2018

Dag 41 Van Guerigny naar Nevers (15 km)

Wachten. Dat doe je ook als Pelgrim. Zoals gisteren. Zat op café. Lekker biertje. Grimbergen. Maar het is nog maar 17.00 uur. En de keuken gaat open om 19.00 uur. Toen ik hier rond 16.00 uur kwam was het bloedheet. Nu is het zwaar bewolkt en het regent flink. Het rommelt weer in de lucht. Mijn jas ophalen is geen optie. Dus wachten blijft over. Dat is ook gevaarlijk. Grimbergen blond is verduiveld lekker. En verleidelijk.
En vandaag ook. Hotel gesloten van 12.00 tot 15.00 uur. Ben er om 13.00 uur. Dus twee uur wachten.  Op een bankje in de schaduw tegenover het hotel dan maar. Heb net mijn lunch op. Met twee glaasjes wijn. Dus op café gaan lijkt me nu niet verstandig. Voor het hotel staat een kermis opgesteld. Dat wordt extra feest! Wat mij betreft een daverende verrassing.
Gisteren was de Gite Municipal du Pelerins helemaal vol. Alle vier de plaatsen zijn bezet. Vannacht voor het eerst met meer pelgrims op één kamer geslapen. 3 Mannen en 1 vrouw. Viel reuze mee. Heb heerlijk geslapen.
De etappe vandaag is redelijk kort. Dus pas om 7.00 uur op. Mooie, afwisselende route. In Nevers blijf ik t/m zondag. Daarna weer verder. Voor de huidige route naar St. Jean is de kop eraf...

Totaal na 41 dagen: 933 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten