donderdag 28 juni 2018

Dag 61 Van Flavignac naar La Coquille (31 km)

Op het terras in Flavignac zit een Duits echtpaar. We komen kort aan de praat. Wat blijkt: zij volgen ook de Voi de Vezelay. Ieder jaar twee weken. Hun systeem is om met een camper én personenauto te reizen. Ze lopen dan van de een naar de ander. Prima systeem. Zo kan het dus ook. Ze komen ook nog bij ons uit de buurt: Keulen.
Vanmorgen zie ik het langzaam dag worden. Het is weer heerlijk om vroeg op pad te zijn. Lekker fris. En heel rustig. De koeien grazen gulzig van het verse groene gras. Verder is de route van vandaag vooral lang. Met mooie bospaden. En, later op de morgen, warm. Inmiddels ben ik de Dordogne binnen gelopen.
Nu zit ik bij te komen op café. Uiteraard met een koel biertje. Vandaag logeer ik in een pelgrimsherberg van het Franse genootschap. Daar kan ik pas om vier uur terecht. Het is dus pure overmacht dat ik hier zit...

Totaal na 61 dagen: 1338 km

3 opmerkingen:

  1. Wat vervelend dat je op het terras moest zitten Ad, was er geen bankje in een park🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Ad, zojuist heb ik jou weer bijgelezen. Wat een afstanden. Op de video (volgens mij is er maar 1) zag ik dat jij hoog tempo loopt. Ik dacht dat pelgrims een beetje slenteren. Gegijzelde te overwegen om jou een paar schone sokken te gaan brengen. Ook op mijn gemakkie, maar met de auto. Voor ik dat verder ga overwegen, weet ik graag of dat een beetje uitkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ‘Gegijzelde’ = Begin (in vorige tekst)

    BeantwoordenVerwijderen