woensdag 27 juni 2018

Dag 60 Van Limoges naar Flavignac (28 km)

Het duurt even voor je Limoges uit bent. In mijn geval zo'n anderhalf uur. Het is tenslotte toch een grote stad. Gisteren had ik de route vanuit het centrum al verkend. En gelukkig maar. Ik heb flink moeten zoeken. Dat komt ook omdat in centra van grote steden de bebording vaak ontbreekt. In Limoges heeft men in het trottoir gemetselde koperen schelpen. Mooi, maar van een afstand slecht waar te nemen.
Al vroeg ben ik in Aix-sur-Vienne. Daar wilde ik eigenlijk stoppen. Maar wat doe je dan de rest van de dag? Aix is overigens een alleraardigst plaatsje. En omdat het aan een rivier ligt biedt het ook wat extra. Maar ik ga toch door naar Flavignac. Dat is dan gelijk weer een stevige etappe. Morgen nog zo één. Onderweg zie ik geen mede pelgrims terwijl er wel velen onderweg zijn. In de Gite Municipal neem ik één plaats in van de vier beschikbare. Zou men deze etappe soms overslaan? Omdat hij nogal lang is. En er onderweg weinig of geen overnachtings mogelijkheden zijn. Bovendien is deze etappe wat 'gewoontjes' . Wie al langer onderweg is heeft al veel mooiere landschappen zien passeren. Vanmiddag is de bakker nog open. Dus ik koop gelijk in voor morgen. Anders moet ik tot zeven uur wachten. En dan hoop ik al minstens een half uur onderweg te zijn. De weergoden voorspellen weer een warme dag. Dan kun je maar beter vroeg vertrekken. Nu ben ik de enige gast in het plaatselijk café-restaurant. Er lopen regelmatig mensen binnen voor sigaretten. Om half één zat het hier wel helemaal vol. Inclusief het terras. Zo zie je maar dat iedere cultuur zijn eigen gewoontes heeft.

Totaal na 60 dagen: 1307 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten