maandag 18 juni 2018

Dag 51 Van La Chatre naar Neuvy-Saint-Sepulchre (19 km)

Bij aankomst in Neuvy ga ik gelijk op restaurant. Het is kwart over één. In Frankrijk wordt tussen twaalf en twee vaak warm gegeten. Vanavond is dit restaurant gesloten. Zoals in heel veel plaatsen. Gisteravond waren er in La Chatre misschien twee restaurants open. Dat wist mij een Nederlands echtpaar te melden. Ze hebben hier een Chambre d'hote. Al zestien jaar. Ze eten in hetzelfde restaurant als ik (Vietnamees).
La Chatre is best een behoorlijke plaats. Alle belangrijke supermarkten hebben hier een grote vestiging (Carrefour, Super U, Lidl). Maar s'avonds is het dus super rustig. Dat zie je overigens ook bij Hotels. Die zijn vaak zondag en maandag gesloten. Zo ook mijn Hotel. Ik ben de enige gast. Kan in mijn kamer. Verder is alles hier dicht. Vermoedelijk komt dit zo omdat er via Booking gereserveerd is.
Op weg naar Neuvy haal ik een jonge vrouw in. Susi (30). Ze is gestart in Neurenberg. Nu is ze al vier dagen ziek. Gaat dus heel langzaam. Ik ga door. In de Refuge treffen we elkaar weer.
En bij het restaurant arriveren nog twee pelgrims. Klaus (67 Duitsland, dicht bij Roermond) en Yves (65, Frankrijk). Klaus spreekt een paar woorden Nederlands en wat Engels. Susi spreekt ook wat Engels. En Yves spreekt natuurlijk alleen maar Frans. Overigens allemaal heel aardig. Klaus en Yves hebben elkaar in Auxerre ontmoet en komen elkaar nu regelmatig tegen. Zo gaat dat op de Camino. Vanavond hebben ze samen een warme maaltijd gemaakt. Ik word ook uitgenodigd. Helaas zit ik nog bomvol van de heerlijke maaltijd van vanmiddag. Morgen eindelijk weer een wat langere etappe. De beheerder van de Refuge weet te melden dat er in Gargilesse/La Chaumerette geen kruidenierswaren meer te koop zijn. Hopelijk is het restaurant open. We zien wel.

Totaal na 51 dagen: 1110 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten