zondag 10 juni 2018

Dag 43 Nevers

Vandaag voorlopig de laatste snipperdag.
Dat lijkt tijdverspilling maar het tegendeel is waar. Gisteren nl het 'Mysterie' van mijn linker bovenbeen opgelost. Daar had ik toch een wat vaag raar gevoel in. Zeker op de langere afstanden. Dacht dat het mijn spieren waren. Daarom rustig aan gedaan. En behandeld met tijgerbalsem. Compleet fout dus. Het zijn spataderen die ik voel. Dus eerder koelen dan met tijgerbalsem behandelen. En direct een elastische band voor mijn bovenbeen gekocht. Gisteren gelijk uitgeprobeerd. Lijkt te werken. Nu zien hoe het zich morgen houdt.
Nog iets waar ik niks van wist. In Nevers ligt Bernadette Soubirous tentoongesteld. De beroemde Bernadette uit Lourdes. Zij heeft getuigd van de verschijningen in de grot van Lourdes. Daar is vervolgens de enorme toeloop op gevolgd die tot vandaag duurt. Hoe komt Bernadette dan in Nevers? Onbegrijpelijk simpel. Door de zeer grote toeloop in Lourdes, had Bernadette bescherming tegen alle drukte nodig. Die werd geboden door de Zusters van Nevers die indertijd al in Lourdes aanwezig waren. Ze is ingetreden bij de Zusters en later in Nevers gaan wonen. Daar ligt ze nu mooi dood te zijn. In een glazen 'kist' in de kapel van Bernadette. Te bewonderen door wie maar wil.
De dag begint met regen. Om 15.00 uur is het weer zonnig. Met de auto rondgereden om de omgeving wat te bezoeken. Morgenvroeg gaan Rikje, Arno en Marja weer terug naar huis. Als het goed is, ben ik dan al weer een paar uur onderweg. Ultreia...steeds maar verder...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten