zondag 24 juni 2018

Dag 57 Van Billanges naar Saint-Leonard-de-Noblat ( 22 km)

En Duitsland wint toch weer. Kon de match met Zweden op mijn mobiel volgen. Ongelofelijk. Toch lekker geslapen. En gelijk verschijnen er weer grappen op het web. Zoals een gebed aan God. 'Lieve God, u hebt mijn favoriete artiest, filmster enz. al tot u genomen. Ik wil u er even op wijzen dat Duitsland mijn favoriete elftal is'. Vind ik wel grappig.
Om kwart voor zeven was ik al weer op pad. Gewoon omdat ik wakker was. Een redelijk korte etappe. Dus om twaalf uur al in Saint Leonard. Mooi, oud stadje.
Op mijn tocht vandaag was ik een keer goed de weg kwijt. Letterlijk (voor wie anders wil denken). Na een bospad kwam ik op een helling terecht. Recht voor me een korenveld. En geen duidelijk spoor meer. Dus zoeken. Teruggaan is meestal geen optie. Door modder en een beekje bij weilanden gekomen. Uiteindelijk over schrikdraad en prikkeldraad op een weggetje gekomen. Met behulp van Maps mijn weg weer teruggevonden.
Gisteren ook al een stunt. Ben plat voorover gestruikeld. Op een toen redelijk vlak bospad. Behalve mijn ego, geen schade. Zo zie je maar een pelgrim maakt van alles mee. Als klap op de vuurpijl: wilde vandaag overnachten in de Gite Municipal. Blijkt dat die ruim 3 km terug op de route ligt. Niet dus. Een kamer geregeld bij wat ik dacht een particulier onderkomen. Maar het is een Logies de France. Duur dus voor een pelgrim. Iets anders zoeken heb ik dan geen zin meer in. Dus maar lang in bed liggen om er optimaal van te genieten. Bovendien kon ik wel Max Verstappen zien racen. Nou ja, je moet maar denken 'een kleinigheid hou je altijd'.
Saint Leonard de Noblat is een pareltje. Mooi, oud, historisch stadje. Klein. Dus geen weekend bestemming. En natuurlijk typisch Frans. Om 18.00 uur zijn nagenoeg alle café's en restaurants gesloten. Morgen in een grote stad. Limoges. Ben benieuwd...

Totaal na 57 dagen: 1257 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten