dinsdag 26 juni 2018

Dag 59 Limoges

Afstand schept nabijheid. Ook nu ervaar ik dat. Op een andere manier ben je toch intensief bij allen die je lief zijn betrokken. Je leeft met elkaar mee. Je spreekt elkaar. Marja uiteraard iedere dag. De kids wat minder. Daar is WhatsApp een uitstekende manier om op de hoogte te blijven. Onze Amsterdammers, Paul en Lienke, zijn nu in Sri Lanka. Heb nog nooit zoveel van ze meegekregen. Ook in 2009 op mijn eerste pelgrimsreis heb ik ervaren dat afstand nabijheid schept. En toen moest WhatsApp nog geboren worden.
En telefoneren kostte een vermogen. Dank aan de EU zijn de tarieven nu normaal. En de EU hadden we er echt bij nodig. Zonder dat blijven grote bedrijven graaien. Kijk maar naar de banken en farmaceuten en nog veel meer bedrijven.
Vanmorgen ook even met mijn schoonmoeder gebeld. Die heb ik misschien wat verwaarloosd. We waren allebei blij elkaar aan de lijn te hebben. Het grote nieuws bij haar is dat ze nu dagelijks aan hemelvaart doet! Natuurlijk weet ik dat ze heel gelovig is. Maar zo? Ze heeft een traplift. En het geeft haar rust. 'Ik kan nog steeds wel de trap op hoor'. Maar ze heeft nu de geruststellende gedachte dat ze in haar huis kan blijven wonen. Ondanks haar gevorderde leeftijd. En dat wil ze heel graag. Prima toch? 
Vandaag verder wat door Limoges gezworven. Toch wel een mooie stad. Wat inkopen gedaan. Bananen, frambozen, perziken, Griekse yoghurt en wat repen. Het meeste moet vandaag op. Het valt tegen om een supermarkt te vinden. De eerste twee die Google Maps aangeeft zijn opgedoekt. Dan maar op de 'ouderwetse' manier. Ik vraag het een passerende vrouw! En die brengt uitkomst. Ik begrijp haar slecht. Maar ze typt de straatnaam in op Google Maps. Dat werkt helemaal goed. Een prima stads-Carrefour. Missie geslaagd.
Bij het bekijken van de route voor morgen, kom ik er achter dat deze voor mijn deur loopt! Niks geen gezoek. Direct op het goede pad... wat een luxe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten