zondag 1 juli 2018

Dag 64 Van Sorges naar Perigueux ( 24 km)

Vannacht was het bloedheet. Buiten en in de slaapzaal. Wat een geluk dat ik het rijk alleen heb. Ook vandaag belooft weer een hete dag te worden. Dus vroeg in de benen. Het grootste deel van de route voert over landwegen en bospaden. Wel 20 km. Zo lang, zonder onderbreking, is uniek. De eerste keer zelfs op deze tocht. Voor het eerst op deze tocht zie ik dat boeren hun akkers sproeien. En ik hoor aarzelend de eerste ciclades. Word ook nog bijna overhoop gelopen door een kudde schapen. Je maakt wat mee onderweg. De enigen die nu ontbreken zijn mede pelgrims. Misschien is dat op deze route wel normaal.
En als je niet op let loop je de verkeerde kant op. Wel een kilometer. Op zich geen probleem. Het is alleen erg warm.
Na een bezoek aan de Kathedraal naar de Gite. Het wordt wat eentonig, maar het is er erg rustig.
Nu nog een rondje door de oude stad. Met 31° in de schaduw. Kalm aan maar. Op zondag is er, zoals in veel Franse steden, weinig te beleven. Morgen naar Saint Astier. Daar ga ik weer kamperen. Twee kilometer verder ligt een Chateau wat me is aanbevolen. Met voordat ik de telefoon pakte om te reserveren toch maar even checken. Inderdaad het ziet er prachtig uit. Mag ook wel voor een paar honderd euro per nacht. Dus toch maar mijn tentje... of ben ik nu een  krent?

Totaal na 64 dagen: 1403 km

1 opmerking:

  1. Om je vraag te beantwoorden: je blijft een Zeeuw. En ons Zeeuwen bun zunig (of iets in die trant). En die tent sleep je toch niet voor niets mee. Verstandige keuze dus. Je moet nog een aantal maanden....

    Nog een kleine update van Rose: ze zegt regelmatig dat ze je wel mist. Maar gisteren foto’s van vorig jaar zomer bekeken, en nu mist ze je niet meer zo erg. Emma zegt alleen maar dat je in Frankrijk bent. Van missen geen benul vrees ik. Julian zegt inmiddels ‘Oma’ en ‘Opa’. Dus als je terug bent, dan komt het vast goed.

    BeantwoordenVerwijderen