donderdag 12 juli 2018

Dag 75 Van Saint Sever naar Orthez (27 km)

Het luxe leventje is voorbij! Het serieuze werk wacht weer. Marja heeft mij keurig gedropt in Saint Sever. En van daaruit vervolg ik de Voi de Vezelay. Op naar Orthez. Daar slapen we vanavond. Op de camping.
Haar reebruine ogen kijken me vragend aan. Ik verdrink er bijna in. Dan schrik ik wakker! En ik denk: Henk is weer naar huis. Vanmiddag vertrokken. Marja heeft hem uitgezwaaid. Ik was onderweg. Het waren drie heerlijke dagen.
Het karakter van de route is nu weer duidelijk anders dan de voorgaande stukken. Maar wat wil je. De Pyreneeën komen letterlijk met rasse schreden naderbij. En het landschap is ook weer mooi. Alleen anders mooi. Onderweg passeer ik ook een veld met knalgele zonnebloemen. Prachtig. De laatste dagen had ik behoorlijk veel last van jeukende muggenbulten. Op de voorlaatste etappe, in Les Landes, ben ik behoorlijk vaak gebeten. Zowel kuiten als armen. Het hoort er misschien wel bij maar lekker is anders. Vandaag is de temperatuur redelijk aangenaam. Wel 30° maar met bewolking. Dat scheelt toch veel in comfort.
Inmiddels ben ik vanuit Les Landes aangekomen in het district Pyrenees Atlantique. Vanuit Orthez is het nog drie etappes naar Saint-Jean-Pied-de-Port. Dus volgende week om deze tijd zit ik al een stuk in Spanje. Marja is dan weer thuis. Kan ze zich voorbereiden op haar reis naar Indonesië.

Totaal na 75 dagen: 1705 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten