vrijdag 6 juli 2018

Dag 69 Van Sainte-Foy-la-Grande naar Saint-Ferme (29 km)

Wijngaarden. Uitgestrekte wijngaarden. Dat is het karakter van de etappe van vandaag. Volgens mijn Hospitaler van vanavond zijn het de wijngaarden van de Bordeaux. Wat opvalt is dat er ook relatief veel nieuwe aanplant is op grote stukken land. Een mooi landschap om doorheen te trekken. Natuurlijk erg heuvelend. Dus voortdurend stijgen en dalen. En door de vele regen van de afgelopen dagen: veel modder. De paden zijn hier en daar spekglad. Het is wel een landschap waar ik van hou, door het halfopen karakter. Wat onderweg ook opvalt zijn de vele afgerukte takken en omgewaaide bomen. Twee dagen geleden was het noodweer. Toen zijn die gesneuveld. Samen met telefoon- en elektriciteits leidingen.
Vanmorgen vroeg, net nadat ik gestart te ben, word ik ingehaald door een Franse pelgrim. Denk ongeveer mijn leeftijd. Wel met veel minder bepakking. Hij spreekt alleen Frans, dus communiceren is lastig. En dat wil hij ook niet echt. Hij wil door. Prima. Maar wat een tempo heeft die gozer!
Ik denk wel 8 km per uur. Had verwacht dat hij allang in Saint-Ferme zou zijn. Kennelijk onderweg toch ergens blijven steken. Het is de hele ochtend bewolkt. En met rond de 22° erg aangenaam. Nu rond twee uur komt de zon wat door.
De schoolvakanties zijn begonnen. Dat betekent ook dat mijn hele ondersteuningsteam afwezig is. Gerdine is al een paar weken op stap met Gerrit. Marja is onderweg naar mij. En Jenneke vertrekt vannacht naar 'bella Italia'. Dat betekent ook dat er schoonheidsfoutjes in de blog kunnen sluipen. Die worden er later zeker uit gehaald. Maar dat kan even duren. Vandaag is het de vraag of ik wel voldoende bereikt heb om de blog te posten. We zullen zien. En we kunnen voetbal kijken. Daarover morgen meer...

Totaal na 69 dagen: 1519 km

2 opmerkingen:

  1. Wij zijn weer terug hoor dus weer goed en snel internet.
    Dus eenderde van je team is weer present.
    Succes verder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig maar Gerdine. Want anders kunnen we het niet goed volgen.

      Verwijderen