maandag 9 juli 2018

Dag 72 Van Bazas naar Captieux (19 km)

Kort na half zeven zet Marja mij af in Bazas. Startpunt is de Kathedraal. Met heerlijk voelende nieuwe wandelsokken. En een andere rugzak. De rugzak van Marja. Die is wat kleiner dan die van mij. Dus lichter en hanteerbaarder. En dat kan nu omdat ik zonder tent en slaapmat verder ga. Al snel kom ik Maria tegen. Heb haar eerder ontmoet maar kan haar me niet herinneren. Zij mij wel. Ze had gisteren bij de Tourist Office gehoord dat de route die we willen volgen niet mogelijk is. Het alternatief is drie kilometer langer. Niet dus. Er was ook weinig aan de hand. Wat omgewaaide bomen. Daar moet je dan overheen of onderdoor. Heb al erger meegemaakt. De route is eenvoudig. Gewoon over het talud een oude spoorweg volgen. En dat 16 km. Met twee steile, gladde maar korte afdalingen en klimmen. Voor de veiligheid is er een houten leuning. En die heb je nodig ook.
Straks reizen we door naar Mont-de-Marsan. Zo'n zestig km verder op de route. Daar komt vanavond neef Henk uit Lochem naar toe. Hij vliegt op Bordeaux. Dan met een huurauto verder. Hij heeft kamers geregeld in Mont-de-Marsan.
Marja brengt mij morgen gewoon naar het startpunt van de route. En vermaakt zich zonder twijfel de rest van de dag met Henk.

Totaal na 72 dagen: 1595 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten