maandag 2 juli 2018

Dag 65 Van Perigueux naar Saint-Astier (25 km)

Het zweet gutst van mijn hoofd. Het lijkt wel of er een fontein in mijn hoofd zit. Waar komt al dat vocht vandaan? Met straaltjes volgt het de weg van de zwaartekracht. Er moet dan ook flink geklommen worden. Over redelijk steile, smalle bospaden. Van de soort met diepe geulen. Geen centimeter vlak. En losse steenslag. Veel losse steenslag. En daarbij ook geen patroon in te bekennen. Dus het is iedere stap goed opletten.
Onderweg naar Saint-Astier ga je een paar heuvelruggen over. Dus na iedere klim een afdaling. En de volgende klim. Enz. De paden zijn relatief steile bospaden. Vanaf nu (Gravelle) wordt het vlakker. Je volgt dan de rivier de L'Isle. Waaraan ook Saint-Astier ligt. Nog een uurtje of twee. Dan ben ik er wel en kan mijn tentje opzetten.
Toen ik vanmorgen naar buiten liep waren de straten nat. Het had dus geregend. De donkere regenwolken dreven net weg. Nu is het weer stralend weer. Zon en onbewolkt. Onderweg komt mij een groep met kleine kinderen en begeleiders tegemoet. Echt leuk om te zien. Korte tijd later komen ze weer voorbij. Ze zijn kennelijk omgekeerd. Dus toch maar een foto gemaakt. De eerste indruk van Saint-Astier is positief. Op de camping blijkt dat het voordeliger is om in een gedeelde tent met pelgrims te slapen dan in mijn eigen tent. Dus gelijk doen. Over een week komt Marja langs, dan gaat de tent mee naar huis. Met het matje en nog wat zaken. Scheelt gelijk drie kilo. Vanavond eet ik op de camping. Er is een kleine kaart. En kijk de WK wedstrijd van Belgiƫ. En morgen weer vroeg door. Het wordt weer heet...

Totaal na 65 dagen: 1428 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten