donderdag 5 juli 2018

Dag 67 Van Mussidan naar La Gratade (14 km)

Vanmorgen op het gemak vertrokken. Het is ook maar een korte etappe. Loop nog even bij de bakker langs voor een sandwich. En nog in Mussidan kom ik het gezelschap uit de Gite tegen. De twee Duitse vrouwen en Jean Michel. We lopen samen tot mijn bestemming. Zij gaan nog zes kilometer door. Gezellig. Je loopt wat te kletsen. Vaak ook te zwijgen. Maar de etappe gaat toch sneller en makkelijker.  
Net als ik om half elf op mijn bestemming ben begint het wat te druppelen. Het werd al wel steeds donkerder in de lucht. En het rommelde wat. Het druppelen gaat over in een milde regen. Na een half uur klaart het weer op. Ik ben geland in een mooi pelgrimsonderdak. Op een particulier adres. Een nette aanbouw bij een boerderij. In een soort 'niemandsland'. Buiten bereik van internet en mobiele telefoon. Geen verbinding. In de Gite zijn vijf slaapplekken. Maar ik heb (uiteraard) het rijk alleen. Na een tijd zon begint het de tweede helft van de middag weer te onweren. Flink te onweren. Met een inslag binnen een kilometer bij mij vandaan. Geen probleem. Ik zit veilig binnen. Daarna harde regen en onweer. Mijn hospita heeft mijn wasje gered. Want wat doe je zonder internet. Juist ja; een dutje. Daar houdt de regen geen rekening mee. En je kent natuurlijk de strofe: 'Hij geeft het Zijn beminden in de slaap'. En zo voel ik me toch wel. Bemind.
Straks krijg ik hier ook een maaltijd. Een café is ver te zoeken. Vandaag dus een sobere dag. Morgen weer vroeg verder. Zonder twijfel ben ik dan zeer goed uitgerust. Zes uur weg? Op naar Sainte-Foy-La-Grande. Een grote stad. Is maar 20 km. Ik ben er vermoedelijk rond de middag. Kan ik de stad nog even bekijken.
 
Totaal na 67 dagen: 1468 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten