zondag 22 juli 2018

Dag 85 Van Estella naar Los Arcos (21 km)

In Estella logeer ik in een prachtige auberge. Hosteria de Cortudores. Hartstikke nieuw en mooi. Gelegen aan de rivier. En toch dicht bij het centrum. Ik lig nog even op mijn telefoon te kijken als potseling een vrolijke Spaanse familie de slaapkamer komt binnenrollen. Vader, moeder, twee zoons en een dochter. De oudste is misschien 17. Ze wonen in Pamplona. Daar zijn ze twee dagen geleden gestart. Vandaag nog naar Los Arcos. Dan terug naar huis in Pamplona. Het weekend is dan weer voorbij. Vorige weekend zijn ze de Camino gestart in Saint Jean. Volgende week gaan ze verder. Weer drie etappes. Je merkt dat meer Spaanse families het zo doen. Ze willen graag met de ramen dicht slapen. Dus geen frisse lucht. En niet het geruststellende ruisen van de stroomversnellingen. Later begrijp ik dat het komt omdat ze geen slaapzakken bij zich hebben. Dus geen dekens. Beetje jammer.
Gisteravond plezier gehad met Reka en vier Ierse dames. Samen gegeten in een voortreffelijk restaurantje. Menu voor wel € 9,50. De mevrouw die ons bediende blijkt een Nederlandse dame die al 25 jaar in Spanje is.
Nu in Los Arcos. Onderweg passeer ik de beroemde wijnfontein. Pelgrims mogen daar gratis water voor de dorst en wijn voor kracht tappen. Helaas staat de wijnfontein net droog. Normaal gesproken stroomt er overdag altijd wijn uit. Later passeer ik een jong Aziatisch meisje. Klein. Met een veel te grote rugzak. Kan de heupsluiting niet eens strak aanhalen. Ze komt uit Hong Kong. Gaat na terugkomst Theologie studeren. Doet nu samen met een vriendin de Camino. Heb inmiddels ook een café gevonden waar ik straks de Formule 1 kan kijken. Eerst Marja nog even bellen. Die staat op het punt weg te vliegen naar Indonesië.

Totaal na 85 dagen: 1917 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten