vrijdag 6 juli 2018

Dag 68 Van La Gratade naar Sainte-Foy-la-Grande (22 km)

Vandaag bereik ik Sainte-Foy. Een wat grotere plaats. Sainte-Foy ligt aan de rivier La Dordogne. Deze vormt gelijk ook de grens met de Gironde. Midden op de brug staat een bordje van de Voi de Vezelay: ' Compostelle (Santiago) 1100 km'. Dat betekent dat ik nu ruim over de helft van de totale afstand zit. Toch wel een lekker idee. Pelgrimeren is leuk. Maar het vooruitzicht dat je al opschiet is ook lekker. Inmiddels ben ik dan ook al ruim twee maanden onderweg. De planning is dat ik begin september weer thuis kom. En dat lijkt te lukken. Als ik vanuit Santiago door loop naar Finisterra komen er nog ruim 100 km bij. Tot Santiago zal de totaal afstand dan 2700 km zijn. Tot Finisterra rond de 2800 km. Of ik naar Finisterra loop beslis ik later. Misschien heb ik dan wel geen zin meer. In ieder geval ga ik er wel heen. En dat kan ook met de bus. Een rit van ruim 4 uur. Tegen die tijd zien we wel. Het is ook afhankelijk van het weer.
Vandaag gaat de etappe vlot. Eigenlijk loop ik in één ruk door. Gisteren goed en lang gerust. En vandaag regen. Net als gistermiddag en vannacht. De etappe gaat weer door wijngaarden. Bij regen is het daar behoorlijk glad. Het laatste stuk van de etappe gaat steil naar beneden. Er wordt gewaarschuwd dat het een gevaarlijk stuk is. Daarmee is niks teveel gezegd. Zeker ook omdat het door de regen glad is. Ik ga dan ook onderuit. Gelukkig zonder schade. Sante-Foy-la-Grande ziet er gezellig uit. Mooi versierd. De Gite is pas om vier uur open. Dat is lang wachten. Heb veel natte spullen. Dus op hotel. Een goede keus. Vanmiddag regent het weer flink. Morgen naar Saint-Ferme...

Totaal na 68 dagen:  1490 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten