donderdag 26 juli 2018

Dag 90 Van Belorado naar Ages (29 km)

Tova (72). Een kleine taaie vrouw. Nog zeer aktief. Van geboorte een Deense. GeĆ«migreerd naar Nieuw Zeeland. Nu al vele jaren in China aan het werk. Daar geeft ze Engelse les. Met haar zat ik gisteravond aan de dinertafel. Ze loopt de Camino. En daar heeft ze een fundraising aan verbonden.  Ze zamelt geld in om in Nepal jonge meisjes Engels te leren. Om hen daarmee een toekomst te geven. Ze kunnen dan bijvoorbeeld in de toeristenindustrie gaan werken. Ze doet dat werk al jaren. Een paar weken per jaar. Maar ze wil meer. Daarnaast heeft ze, zoals ze het noemt, in China 13 scholen (klassen) waar ze Engels geeft. Nog steeds. En ze schrijft boeken. Heeft er al drie geschreven. Nu bezig met een boek over de Camino. Mijn motto: 'Op zoek naar de adem van het leven' schrijft ze meteen op. 'Dat wordt de titel van mijn nieuwe boek' zegt ze.
Vandaag een redelijk mooie etappe. Met prima weer. 20 tot 25°. Dat maakt de etappe al een stuk lichter. De hitte mag van mij nog wel even in het noorden blijven. Dan ga ik zoveel mogelijk kilometers maken. De etappe van vandaag volgt een snelweg. Dus ik had een meer saaie etappe verwacht. Dat viel dus reuze mee. Morgen Burgos. Shiwaun gaat dan fietsen. Reka gaat meer kilometers maken. Dus dan weer eindelijk rust. Ofschoon. Er zijn heel veel mensen op de Camino die je inmiddels kent...
Voorlopig is het nog erg leuk en gezellig.

Totaal na 90 dagen: 2051 km

1 opmerking:

  1. De adem van het leven boek van Max Storm yogaleraar past wel in de camino.

    BeantwoordenVerwijderen