woensdag 18 juli 2018

Dag 81 Van Roncevalles naar Larrasoana (28 km)

Het is nu half vijf. Er komt bewolking opzetten. De zon is zeer omfloerst. Vanmorgen om half zeven, bij mijn vertrek, was het helder en nog lekker fris. Gaandeweg de morgen wordt het bloedheet. En nu is het ook nog 34°. Het is een mooie route. Door het voorgebergte van de Pyreneeën. Door dichte bossen, weiden en kleine Pyreneeëndorpjes. En toch nog veel klimmen. Ik had verwacht vooral te dalen. Maar het is 410 meter stijgend en 870 meter dalend. En het is best gezellig. Je passeert mensen of je wordt gepasseerd. En ook in de pleisterplaatsen tref je mensen. Zit nu in Alberghe San Nicolas. En ook daar tref je mensen die je al eens eerder gezien hebt. Met 40 bedden een gemiddelde herberg. Op mijn kamer 3 stapelbedden. Dus 6 slaapplaatsen. Allemaal gevuld. En vanavond kunnen we hier ook eten. Dat komt waarschijnlijk heel goed uit. Het begint inmiddels te onweren. Morgen door naar Pamplona. Daar ook kijken of ik nieuwe hakken onder mijn schoenen kan laten zetten. De huidige zijn inmiddels versleten. Anders worden het nieuwe schoenen. Maar dan wel precies dezelfde. Die kans lijkt me klein. We zullen het zien. 

Totaal na 81 dagen: 1832 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten