woensdag 11 juli 2018

Dag 74 Van Mont-de-Marsan naar Saint Sever (21 km)

De barman had mij vanmorgen al gezien. In Mont-de-Marsan. Hij was op weg naar zijn werk. Om half zeven. Ik was net op pad. Nu ben ik in Benguet. Na twee uur gaan. Het eerste plaatsje waar ik passeer. Ik stop er even voor een koffie. En hij herkent me. Grappig.
Vanmorgen ben ik weer fris en fruitig gestart. Letterlijk. Gisteren zijn al mijn Santiago kleren gewassen. Inclusief mijn donzen slaapzak. Alles stonk als een malijer. Zo gaat dat wel bij pelgrims. Voor het vervolg van de reis wat meer wasmiddel voor de kleren aangeschaft. En voor mezelf. Of dat veel helpt valt te bezien. Uiteindelijk blijft het principe: niet schoon toch fris. Alhoewel: van dat laatste was ook nauwelijks sprake. Vandaag zal geen probleem zijn. Ik leg de etappe af met een licht dagrugzakje. Dat gaat natuurlijk veel makkelijker dan met de grote rugzak. Bovendien is de etappe vandaag haast zo vlak als een biljartlaken. Morgen is het uit met de pret. Dan begint het landschap te heuvelen tot aan de Pyreneeën. Of eigenlijk tot voorbij Pamplona. Bij aankomst in Saint-Sever komen Marja en Henk ook net aan. In de Jaguar. Wat een timing. Vanavond nog één nacht in het hotel. Maar daarna is het weer business as usual. Spanje wacht!

Totaal na 74 dagen: 1678 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten