dinsdag 24 juli 2018

Dag 87 Van Logrono naar Najera (32 km)

Vandaag eigenlijk een saaie etappe. Het eerste stuk vanuit Logrono was mooi. Daarna liep veel van de route in de buurt van doorgaande snelwegen. Het was wel lang. Zeg maar een dikke 4-daagse etappe. Met als extra 360 meter klimmen en 240 meter dalen. En het lijkt met de dag warmer te worden. De meteorologische temperatuur is weliswaar iets van 28°, maar in de volle zon is het toch een stuk warmer. En dan passeer je ook nog een trots ouderpaar. Ze zijn ook op de Camino. Hebben een paar maanden oude baby bij zich. En dan net doen of dat gewoon is! Eigenlijk ben ik nu pas kwaad. Hoe haal je het in je hoofd om met een baby, in een buikdraagzak, zoiets te ondernemen. Voor uren eigen vertier is die draagzak niet bedoeld. En niet geschikt. En misschien valt het de attente trouwe lezers op: ik ben echt kwaad! In de vorige zinnen gebruik ik twee keer het woord: niet. En dat woord vind je alleen bij zeer hoge uitzondering in deze blog. De baby leed duidelijk. Als mijn kinderen dit zouden uithalen en ik wist het, dan kregen ze flink onder uit de zak! Zo, dat was de etappe van vandaag. Als ik ze morgen zie ga ik ze aanspreken.
Gisteravond weer heel gezellig. Op terras met mijn Ierse vriendinnen. En Reka natuurlijk. Er passeerden de nodige flessen Rioja. Uiteraard heb ik een slokje meegeholpen. Na twee glaasjes gaat dat vrij soepel moet ik bekennen.

Totaal na 87 dagen: 1977 km

1 opmerking:

  1. Nou papa, wees gerust. Wij gaan echt niet de camino lopen (met de kids) 😉😘.

    BeantwoordenVerwijderen