zaterdag 7 juli 2018

Dag 70 Van Saint-Ferme naar La Reole (20 km)

Inderdaad. We kunnen voetbal kijken. Frankrijk-Uruguay. Het pelgrims verblijf heeft geen tv. Onze gastheer neemt ons mee naar een plaats die we eerder al gepasseerd zijn. 10 km terug in Pellegrue. In een café kijken we de wedstrijd. En dan verwacht je een vol café. Mis. Kennelijk leeft het WK voetbal hier niet. We zitten er samen. De snelle pelgrim van gisteren. (In gedachten had ik hem al Speedy Conzales genoemd. Maar hij heet Bernhard.) En ik.
En warempel kom ik ook Klaus tegen. Die heb ik op de 51e dag van mijn reis al eens ontmoet.
Ik dacht dat hij minstens drie dagen achter mij liep. Maar nee hoor, hij zit me vlak op de hielen. Hij kijkt ook voetbal. Klaus zit in de plaatselijke Gite. Samen met Suzi, die ik toen ook ontmoet heb. Leuk. Misschien komen we elkaar nog weer eens tegen.
Na de voetbal gaan we terug naar onze herberg. Nicole, de vrouw van Jack, onze Hospitalero's, heeft een heerlijk maal bereidt. Tijdens het eten heeft Bernard het hoogste woord. Hij is best aardig. Maar toch. Heeft een stem als Joop Zoetemelk. Maar dan een octaaf hoger. Er komt een diaree van woorden uit. En dat blijft maar aanhouden. Als ik hoor dat hij vrijgezel is verbaast dat me niet. Voor onze gastheer en -vrouw zichtbaar lastig. Ik spreek geen woord Frans. Zij wel redelijk Engels. En Bernard blijft maar woorden poepen.
Dan blijkt dat de herberg ook Wi-Fi heeft. Wat geweldig. Kunnen we Brazilië-Belgie op mijn telefoon kijken. Hadden we dat maar eerder geweten. Dus met zijn drieën achter het kleine scherm. Al met al een heel gezellig verblijf.
Nu zit ik op de camping van La Reole. Het blijkt dat Marja toch fors vertraging heeft. Ze verwacht pas na drie uur te arriveren.
Dus nog even geduld. Eerst even bijkomen. Heb flink mijn best gedaan vanmorgen.

Totaal na 70 dagen: 1539 km








2 opmerkingen:

  1. Hahaha, papa. Je komt helemaal los met je verhalen lees ik. Ik vermoed dat Klaus langzamer en kortere etappes maar zonder rustdagen doet? Fijn dat mama er inmiddels ook is. En mooi tentje hebben jullie nu 😉😘

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om Marja bij je te zien. Mooi groen gras !! ♻️

    BeantwoordenVerwijderen