zaterdag 21 juli 2018

Dag 84 Van Puente la Reina naar Estella (23 km)

Gisteravond een beetje doorgezakt met Simon. Er was weinig te beleven in Puenta la Reina. Tenminste op de tijd dat wij er waren. Simon sliep in Pamplona in het bed boven mij. In de kamer voor gehandicapten. Geen frisse lucht. Geen daglicht. Dus wat benauwd. Dat zal echte invaliden ook niet helpen om zich wat beter te voelen. Simon (ik schat hem rond de 45 jaar) is een Brit. Woont en werkt al 19 jaar in Lyon. Ik kwam hem dus weer tegen in Puenta la Reina. Hij zat alleen op een terras. Van andere pelgrims geen spoor. Dus wat doe je dan. Je drinkt samen een drankje. Drank verbroedert. Als dan ook nog blijkt dat hij bij The Oxford Cambridge University Press werkt, heb je wel een onderwerp. Dus er waren wat meer drankjes nodig om de wereld te bespreken. Uiteindelijk heeft hij de hele avond niks gegeten. Toen hij nog een biertje wilde bestellen heb ik hem maar naar bed gestuurd. Leek me voor hem en zijn omgeving het beste. Maar gezellig was het. Nu ben ik in Estella. Op het eerste gezicht een klein maar mooi plaatsje. Ben ook Reka weer tegen gekomen. Vanmiddag maar een terrasje of samen eten. Dat is leuker dan alleen. Er is hier kennelijk een soort middeleeuws feest. Het is dus gezellig druk op straat. Het landschap kleurt inmiddels goudgeel. Dat is vooral in de vroege morgen heel mooi. De hele etappe was mooi. Met natuurlijk ook vandaag weer het nodige klimwerk. 350 meter omhoog, 330 meter omlaag.
Gisteren in Puenta la Reina blijkt dat ze daar ook aan stierenrennen doen. Nu waren er kinderen aan het spelen. Ik heb me laten vereeuwigen achter zo'n schot waar de directeur van het geheel zich schuilhoudt.

Totaal na 84 dagen: 1896 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten