zondag 8 juli 2018

Dag 71 Van La Reole naar Bazas (37 km)

Marja is gearriveerd. Gistermiddag. Om drie uur. Uiteraard met de nodige uren vertraging. Parijs voorbij ging heel vlot. Maar toen. Ze is in goede staat aangekomen. Direct kamp gemaakt op de Municipal van La Reole. Direct aan de rivier La Garonne. Een prima plek!
Heel fijn dat ze er is. 's Avonds even La Reole in. Een stadje met een middeleeuws centrum.
En we trakteren onszelf op een heerlijk dinertje. Op een prachtig plekje in het centrum.
Vanmorgen zondag. Of rustdag zoals we in de Kathedraal van Bazas hoorden. Uiteraard waren we daar om een stempel te scoren. Komen ook nog Klaus tegen. Die zocht nog een bed. Moet wachten tot de Tourist Office (om half twee?!) opent. Klaus zat gisteren in een prachtige Gite. Alleen; met Speedy Gonsales. En Klaus spreekt drie talen. Duits, Engels en zelfs wat Nederlands. Maar geen ....Frans. Hij werd ook ramgek van die gozer. Hij ging maar door een door en door. Mijn waarneming en analyse waren dus juist. In Bazas is een camping. Maar gelijk bij aankomst wisten we allebei dat we daar niet dood gevonden willen worden. Zo'n half pretpark. Maar dan toch wel wat uit de tijd. 15 km verder, in Villandraut, een Municipal gevonden. Simpel maar voor ons veel beter. Morgenvroeg zet Marja me op de Camino. Dan heeft ze verder een rustige dag :). Kan ik gelijk mijn andere rugzak uitproberen. Die neem ik vanaf nu mee. De tent en het matje gaan mee terug. Ik heb dan dus minder bagage. En dat past ook in een kleinere rugzak. Dus ben benieuwd hoe het bevalt.

Totaal na 70 dagen: 1576 km

1 opmerking:

  1. Wat fijn dat mama er is! Geeft energie zo te zien. 37 km is een flinke tocht. Mooie route? Daarover schrijf je niets😉 Veel plezier samen in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen