dinsdag 10 juli 2018

Dag 73 Van Captieux naar Mont-de-Marsan (62 km)

Vanaf Captieux trek je Les Landes in. Een lang saai stuk. Daarvan heb ik gisteren al geproefd. Er wordt gewaarschuwd voor de zwermen steekmuggen. Lange broek en lange mouw. Ik besluit dit stuk verder voor kennisgeving aan te nemen. Morgen verder.
Het is even zoeken. We gaan wel drie verschillende adressen af. Maar dan is het raak. Een kapper waar ik gelijk terecht kan. De kapster wast mijn haar liefdevol. Knipt het vervolgens weer behoorlijk kort. Daar kan ik de rest van mijn pelgrimstocht mee vooruit. Marja is inmiddels met Henk het stadje ingeslenterd. Samen gaan we op zoek naar een stempel voor mijn pelgrimspas. Eerst maar in de Kathedraal. Daar is helaas niemand aanwezig. Dan naar het Hotel de Ville. En daar lukt het. Het zo met elkaar optrekken is reuze gezellig. En het gaat ook ergens over. Dat heet quality time. Vanuit Mont-de-Marsan vertrek ik morgenvroeg richting Saint-Sever. Marja vermaakt zich intussen wel met haar neef. Die hier overigens gisteren aankwam in een op het vliegveld van Bordeaux gehuurde Jaquar cabriolet. Hij kan dus morgen met zijn nicht pronken. Een tweezitter is eigenlijk wel onhandig. Geen kans op een lift. Het verblijf in Mont-de-Marsan is verder heel aangenaam. Mooi stadje. Met historisch centrum.
Met een beetje geluk kunnen we vanavond nog wat van het voetbal zien. Straks eerst mijn (dag)rugzak pakken voor morgen. Het is tenslotte weer vroeg dag.

Totaal na 73 dagen: 1657 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten