donderdag 10 mei 2018

Dag 12 Van Faulx -Les-Tombes naar Dinant (28km)

Het is stil op straat. Hemelvaartsdag. Ook in Belgie hebben de meeste werknemers een vrije dag. Daar kwamen wij gistermiddag achter. Ook de bussen rijden niet in het gebied waar we zijn. Oei. Marja moet ermee naar Dinant. Lopen is geen optie. Gelukkig zijn daar onze onvolprezen Gerdine en Gerrit. Die zijn 'proefkamperen' met de camper. Kijken of alles van de camper nog werkt. En hebben als doel: Dinant. Zij pikken dus Marja op en geven haar een lift. Mijn eerste pauze hou ik op het stationnetje van Courriere. Door een omleiding moest ik via de voetgangerstunnel, tussen de perrons, onder de spoorlijn door. Nu pauzeer ik redelijk beschut op het perron.
Het is fris vandaag. 14°. Bewolkt met af en toe een flauw zonnetje. En een koude wind. Zeker 10°  kouder dan voorgaande dagen. Jassen weer dus.
De route vandaag is weer wonderschoon. Veel klimmen en dalen. Veel bos- en landwegen. Om uiteindelijk te landen op Camping Communal de Devant Bouvigne aan de boorden van de Maas. Het laatste stuk van mijn route loopt via de oever van de Maas. Van vissers hoor ik dat er vanmorgen nog twee pelgrims zijn gepasseerd. Er zijn er dus meer. Maar dat verwachtte ik al. Marja is net gearriveerd. Samen met Gerdine en Gerrit. Gezellig.

Totaal na 13 etappes: 311 km

P.s De foto's waren van heel slechte kwaliteit. Is nu opgelost. Laat ons weten als het anders is. Volgende week worden alle foto's van de eerdere blogs vervangen.

2 opmerkingen:

  1. Lieve papa, wat loop je toch dapper elke dag! De kwaliteit van de foto's is inderdaad goed nu. Fijn dat dit is opgelost. Is zo zonde van al die mooie plaatjes die je schiet. Veel plezier met de BBQ vanavond! Kus van Jen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel gelezen maar even niet gereageerd - minder tijd door werk en zo. Je dagbeschrijvingen zijn mooi en interessant om te lezen. Ad je bent een dappere loper. Jammer dat Marja geblesseerd is, maar ze volgt je trouw op je route. Succes vandaag en alledagen die volgen.

    BeantwoordenVerwijderen