maandag 28 mei 2018

Dag 29 Van Troyes naar Eaux-Puiseaux (38 km)

Op naar Eaux-Puiseaux. En dat op zondag Trinitatis. Een prima zondag om deze etappe te gaan. De zondag van de drie-eenheid: Vader en Zoon en Geest. Elly schrijft daarover in onze Zondagsmail. Het is een geloofsbelijdenis. Soms denk je dat je het weet. Net als Nicodemus. Voor hem ging er een nieuw licht op. Hij zag met nieuwe ogen een andere wereld uit heilig vuur en water en Geest. En dat vuur, het water en de geest zal ik op mijn tocht vandaag nodig hebben. Ook om met nieuwe ogen te zien welke vele mogelijkheden je als mens hebt.
Gisteravond traden de Toppers op in de Johan Cruijff ArenA. Paul, Lienke en Marja waren daar ook. Met duizenden anderen. En met Arno, Rikje en de kids. Misschien hebben ze ook wat van het vuur, het water en de geest meegepikt.
6.00 uur. De straten zijn nat. Het heeft wat geregend. Frist wel lekker op. Een oude man laat zijn hond uit. Bon Courage! Bij een partyboot, een eindje verderop, klinkt nog volop muziek. Wat jongeren zijn buiten aan het kletsen en rumoeren. In het centrum komt een jong stel me tegemoet. Duidelijk verliefd. Zij stralend en uitdagend voorop. Hij iets achter haar. Op de eerste verdieping boven een winkel zit een jongedame in het kozijn van het open raam. Benen maar buiten bungelend. Heeft een heel opgewekt verhaal voor me. Ze zal nu wel slapen. Bij het verlaten van het centrum ontmoet ik nog een stel. Zij voorop met blote voeten en verdrietig gezicht. Hij er vlak achter niet wetend wat te doen. Heeft misschien net de verkering uitgemaakt. Met betraande stem groet ze met Bonjour terug. Kortom: op de vroege zondag is hier nog volop leven.
De route vandaag is lang maar afwisselend. En weer wonderschoon.  Met wel 10 km bossen=schaduw. Alleen de laatste uren loop je vol in de zon. Onderweg ontmoet ik een Frans stel. Ze maken een rondwandeling vanuit Eaux-Puiseaux. Ze kennen dus de weg. Die ik even kwijt ben. Zo kom ik om half vier aan op de kleine camping. Wonderschoon. Netjes. Mooi. Met ook een gemeenschappelijke ruimte waar ik op adem kan komen. Voor vanavond ook makkelijk, want het enige restaurant in het dorp is vanavond gesloten. Het wordt dus overleven op brood, kaas, nootjes, bier en zelfgemaakt appelsap. De camping is aangesloten bij een netwerk van kleine campings (minder dan 40 plaatsen): www.kleinecampingsenfrance.com
De zon schijnt en het is warm. Kortom het gaat goed. Ultreia....

Totaal na 29 etappes: 701 km

1 opmerking:

  1. Adriaan, ik moet je teleurstellen. Bij de Toppers alleen bier gevoeld! Arno

    BeantwoordenVerwijderen