zondag 13 mei 2018

Dag 15 Van Fumay naar Rocroi (20 km)

De Maas laat ik nu definitief achter me. Die is al een week mijn metgezel. Nu klim ik richting Rocroi. En klimmen is het. Haast drie uur krijg ik gratis klimles. En het trieste van de situatie is dat, als je ergens bent, je wel moet doorgaan. Gaan zitten is geen optie. Naar Rocroi toe wordt het vlakker. En dat blijft de komende weken zo. Wel heuvelend natuurlijk. Maar dat vind ik juist prachtig. Het regent wat en het miezert de hele tijd. Zoals ik gisteren al van plan was blijf ik in Rocroi. Het regelen van onderdak gaat eenvoudig.   Het 'Office du Tourisme' is gewoon open. Binnen vijf minuten heb ik een code voor de 'Gite Pelerins de Rocroi'.  En een mooi stempel in mijn Pelgrimspaspoort. De Gite  ligt midden in het centrum. Heeft zes slaapplaatsen. Verdeeld over twee kamers. Ieder met een eigen badkamer. En ook nog een gezamenlijke keuken.  Voeg daar bij de werkende verwarming en je weet dat ik me nu de Koning te rijk voel! En dat voor maar €15 ,-- Nu nog alleen. Maar er zullen nog wel meer pelgrims komen.
In de namiddag loop ik een rondje door Rocroi. Het is met maar 10° en een miezerregen onguur en koud. Ik speur ook naar plaatsen waar wat te eten of te drinken is. Dat valt behoorlijk tegen. Vanavond is er vanaf 7 uur 1 restaurant open. Het enige café, dat open was, is gesloten als ik er na mijn ronde voor de deur sta! Ja, ja, een pelgrim moet lijden. En bidden dat het restaurant straks echt open gaat.
Vanaf nu ga ik de 'Via Campaniensis' volgen. Die loopt  tot Vezelay. Voor ik daar ben zijn we wel weer twee weken verder. Maar iedereen weet 'Gestage arbeid maakt alles gedaan'. 😁

Totaal na 15 etappes: 381 km

1 opmerking:

  1. Lieve papa, het is een barre tocht. Maar je zorgt goed voor jezelf zo te lezen :-). Leuk die dagelijkse update, alsof je toch niet zo heel ver weg bent. En een groot verschil tov de vorige kee: whatsapp en mobiel bellen binnen de EU is niet meer zo duur. Top!
    Hopelijk de komende dagen wat beter weer.
    Liefs Fee

    BeantwoordenVerwijderen