woensdag 2 mei 2018

Dag 4 Van Bakel naar Nederweert (34 km)


Zachtjes komt het ruisende geluid van boegwater naderbij. Drie kajuitjachtjes passeren mij. En tegelijk komt er een flink binnenvaartschip tegemoet. Ik trek al kilometers via een mooie landweg langs de Zuid Willemsvaart. De tocht schiet goed op vandaag. Kort na zeven uur gestart. Via Deurne naar Asten. Daar bij het secretariaat van de kerk een prachtig stempel gekregen. In de schitterende kerk een kaarsje aangestoken
Nu even lunchpauze. Marja reist met de 'blarenambulance'. Mark bood die haar aan. En ze maakt er nu dankbaar gebruik van. Dat biedt zelfs mij meer comfort: minder kilo's vandaag.
Nu al bijna 20 km op weg. Nog ruim 10 te gaan. Aan het werk dus.
Om 14:00 arriveer ik op de camping. Wij zijn nu de enige gasten. De etappe van vandaag is duidelijk langer dan verwacht; ruim 30 i.p.v. 27 km. Voor een klein deel door een omleiding in Deurne. Het goede bericht is dat we weer een stuk verder zijn. Bovenop de etappe komen ook nog 4 km die we vanmiddag naar Nederweert moeten gaan. Je wilt tenslotte ook wat eten. Zo zie je maar: deze pelgrim wordt best wel op de proef gesteld. 😁😂

Totaal na 4 etappes: 110 km





4 opmerkingen:

  1. Das wel ff doorbijten met blaren en regen maar julie zijn diehards ! Goede nieuws is dat het weer beter wordt ( weer bedoel ik ;-) Succes en veel mooie ontmoetingen toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is fijn zo'n blaren ambulance, gaat het al beter met de blaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal lekgeprikt vandaag. Aan de zon blootgesteld. Lekker zitten lezen. Vanavond blarenpleister erop en morgen de 21 km hoop ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen blaren en blarenambulance nodig: wel ruim 10 km gelopen in Praag. Prachtige stad, mooi weer en veel gezelligheid. Geen kaarsje of stempel - wel een prachtig Armeens kinderkoor dat zong in de St. Vituskathedraal. Groeten en succesvolle wandeling morgen! HARA.

    BeantwoordenVerwijderen